MarketingBudapest XII.

Marketing Commando

Kisvállalati marketing tanácsadás

200.09.11-én alapítottuk a céget, pár órával az ikertornyok felrobbantása előtt. Egy akkor még nem létező kategóriát nyitottunk meg vele: marketing, de a kisvállalkozásoknak. Ez a két dolog akkor összeférhetetlen volt: a marketing a nagy cégek, a Tudományos Akadémia és az ügynökségek privilégiuma volt - pedig kinek lenne rá nagyobb szüksége, mint a versenyben hátránnyal induló kicsi cégeknek? Mára több, mint 100.000 kisvállakozó követ minket a Facebookon, a magyar kisvállalkozók pedig már egész Európában a legmarketingtudatosabbak közé tartoznak - reméljük, ebben nekünk is részünk volt!

Indulásunk óta ketten voltunk és vagyunk tulajdonosok: Wolf Gábor, és Janata Kriszta (civilben házaspár is vagyunk).

Miért lettél vállalkozó?

Eredetileg kényszerből: kellett egy aláírás a férjemé mellé, hogy a Bt-je elindulhasson. Akkor utáltam, de ma már örülök: így az üzlettársa is lettem! Akkor, 2001-ben, még egyáltalán nem is léteztek alkalmazotti pozíciók erre a tevékenységre, hiszen maga a tevékenységi is ismeretlen újdonság volt - ha ezt akartuk csinálni, azt csak saját vállalkozásban tehettük.

Ma már azért vagyok vállalkozó, mert klassz így élni!

Milyen termékekkel, szolgáltatásokkal foglalkozol?

Hol tömegeket összegyűjtő, hol kis csoportos szakmai rendezvényeket szervezünk, ahol tanítjuk a közönséget: továbbadjuk a kkv marketinges tapasztalatainkat. Gyakran hívnak előadni mások rendezvényeire is, vagy a cégek kérnek fel a csapatuk, kollégáik tréningelésére.

Rengeteg tudásanyagot (videók, cikkek, posztok) teszünk elérhetővé a követőinknek a FB-on, Instagramon és a zárt csoportjainkban (gotomarketing és gotomarketingPRO) , és persze egyéni konzulátciókat is vállalunk.

Két könyvünk jelent meg eddig: a Kisvállalati Marketing Biblia (azóta már több, mint 22.000 példányban kelt el, ami a hazai üzleti könyvek piacán kimagasló szám), és a Szövegírás szenvedéllyel.

Mire vagy büszke vállalkozóként? / Miért vagy büszke a vállalkozásodra?

Mert az ügyfeleink eredményei messze túlmutatnak a mi saját magunkéin: részesei lehettünk többek közt a Manna szappan, a Body shop, a Pécsi kesztyű, a Demeter Chocolate, a Yurkov vagy a Hormonmentes.hu sikerének, hogy csak a legismertebbekből említsük. Büszkék vagyunk azokra az együttműködésekre, amik a mi rendezvényeink szüneteiben köttetek két vagy több ügyfelünk között, hogy ők sokkal több pénzt kerestek meg azzal, amit tőlünk tanultak, mint amennyit nekünk kifizettek. Arra, hogy a mi ügyfelenik egymás legjobb támogatói, üzleti parnerei, akkor is, amikor nélkünk találkoznak, vagy dolgoznak együtt.

Hogyan segítik a digitális, online eszközök a vállalkozásod működését?

Nélkülözhetetlenek!

Anno az áttörést az online hírlevél hozta a cégünknek, ez után a blog vitt minket széleskörű sikerre. Majd jött a Facebook, aminek rengeteget köszönhetünk, és most itt az Instagram - igaszi ajándék lehetőség a marketingünkhöz. A LinkedIn-t már régóta váratjuk, de valahogy nem találjuk egymáson a fogást. Most meg már a Tik-Tok felé is kacsintgatunk.

De folyamatosan futnak fizetett hirdetéseink, használunk emailkiküldő rendszert, és épp bevezetünk egy ügyfélszolgálati szoftvert.

Az érétkesítésünk gyakorlatilag teljesen online történik, bankkártyás fizetéssel - a cégünk bevételének jelentős részét havi előfizetéses rendszerünk biztosítja.